کلامم جهانم را میسازد

آدم‌های موفق چطور لباس می‌پوشند؟

هر کسی دوست دارد بیشترین کارایی و اثربخشی را در حلقه کاری، دوستان و خانواده‌ی خود داشته باشد. این بدان معناست که نه تنها دیده شدن برای ایجاد ارتباط برای ما انسان‌ها – اگر نه همیشه اما اغلب – مهم می‌شود بلکه دوست داریم تا مثمر ثمر نیز باشیم و اثر مثبتی روی محیط خود بگذاریم. اما همه می‌دانیم که منابع محدود است و ما زمان کافی برای انتخاب‌ها و فعالیت‌های‌‌مان نداریم.

جالب است بدانید همه ما در روز تحت تاثیر موارد متنوعی حدود ۳۵۰۰۰ تصمیم می‌گیریم. از خوردن صبحانه گرفته تا پوشیدن لباس و کفش و حتی انتخاب کلمات. این تنوع فعالیت‌های روزانه نمی‌تواند زمان زیادی را برای روتین و روزمره از افراد موفقی که می‌شناسید بگیرد. از صاحبان صنایع بزرگ و استارت‌آپ‌ها گرفته تا سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها. توماس ادیسون می‌گوید فرصت‌ها از دست می‌روند چون باید لباس پوشید! اما به راستی الگوی افراد موفق در پوشش چیست؟ آیا روش خاصی برای تاثیرگذاری و در ذهن ماندن دارند؟ یا بی‌توجه به این موارد هستند؟

شما نمی‌توانید اثر برخورد اول[1] را نادیده بگیرید. چه در یک مصاحبه‌ی کاری چه در یک مهمانیِ خصوصی. پوشش شما می‌تواند اثری به یاد ماندنی روی اطرافیان داشته باشد به طوری که هیچ‌گاه تصویر شما و جملاتتان از ذهن مخاطبان پاک نشود. حتمن لباس ساده مشکی و شلوار جین کهنه‌ی استیو جابز[2] را در کنفرانس‌های معرفی محصول اپل به خاطر دارید.

علاوه بر این موارد پوشش حتی می‌تواند بر عملکرد شخصی شما تاثیر بگذارد. از لباس‌های وقت تمرین دویدن گرفته تا میزان راحتی خواب و یا حتی موقع دورکاری و پشت میز.

اما افراد موفق چه نوع لباسی می‌پوشند؟ و یا چه نکاتی را در پوشش رعایت می‌کنند؟

با بررسی پوشش و الگو برداری از افراد موفق به طور اجمالی می‌توان به نکات زیر رسید:

۱- ساده بپوشید

شکی نیست که امروزه مینیمالیسم[3] و این ایده که «کم، زیاد است» یکی از روش‌ها و اصولِ زندگیِ شلوغ و پر از تصاویر و صداست. آرامش، با حذف و پیرایش محیط در روش زندگی یا لایف استایل شما وارد می‌شود. در پوشش خود غلو نکید. رنگ‌ها و طرح‌های بیش از اندازه شلوغ، جیغ و نامفهوم می‌تواند توسط ناخودآگاه شما و دریافت دیگران از شخصیت شما به عنوان بی‌ثباتی، کمبود اعتماد به نفس و نیاز به جلب توجه دریافت شود.

۲- تا جایی که می‌شود انتخاب‌ها را محدود کنید

دیگران را منتظر انتخاب لباس خود نگذارید. کمدهای بزرگ را تا انتها پر از لباس‌های متنوع کردن نه تنها تصمیم شما را سخت می‌کند بلکه هر روز وقت زیادی را از شما خواهد گرفت.

۳- انرژی خود را ذخیره کنید

با ساده پوشی و انتخاب محدود تمرکز ذهنی خود و اطرافیان را برای تصمیم‌گیری‌های بزرگتر اجتماعی و کاری حفظ کنید. به قول باراک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا: «برای خود روتین پوشش بگذارید» انتخاب و تصمیم‌گیری متفاوت همراه خود استرس می‌آورد و این نیز انرژی و تمرکز شما را هدر خواهد داد.

استایل و تیشرت

۴- پوشیدن لباس ساده و راحت می‌تواند برند شما شود

اینکه با پوشش خاصی از شما یاد شود نوعی برندینگ شخصی[4] شماست. حتما در مورد لباس‌های زاکربرگ مدیر فیسبوک شنیده‌اید که همگی از یک رنگ و یک مدل هستند. این می‌تواند نماد موفقیت شما شود.

۵- پول خود را هدر ندهید

پوشیدن یک تیشرت با کیفیت و لباس و شلوار ساده و حتی اورسایز و راحت می‌تواند شما را از شر هزینه خرید کمد جدید، خشکشویی‌ها و نگهداری‌های عجیب خلاص کند. و اینکه لباسِ زیاد خطر دمده شدن را افزایش می‌دهد و دست آخر ممکن است لباس ها از خیریه‌ها سر در ‌آورند.

۶- به دو یا سه برند اعتماد کنید و بگذارید آن‌ها برایتان انتخاب کنند

خودتان را از دردسر این فروشگاه آن فروشگاه راحت کنید. جایی که به شما لباس با کیفیت، ساده، مینیمال و زیبا بدهد برای همیشه قابل اعتماد است. زندگی کوتاه‌تر از چرخیدن پای رگال هاست. پس بگذارید تا طراحان و خیاط‌های حرفه‌ای به جای شما تصمیم بگیرند.

۷- جملات معنا‌دار می‌توانند به زندگی شما و دیگران رنگ بدهد

آنچه بر تیشرت و پیراهن شما درج شده نه تنها دریچه ای برای ورود به روح شماست بلکه می‌تواند شروع کننده یک رابطه‌ی پایدار و نشان دهنده‌ی دید شما به جهان پیرامونتان باشد. این نگاه می‌تواند در محیطی که شما حضور دارید انرژی و پیام خاصی را منتقل کند. تصور کنید فردی با تیشرت زرد یا نارنجی وارد پارتی و مهمانی خصوصی شما شود. همه‌ی نگاه‌ها را به خود خیره کرده و با خودش یک دنیا شور و شادی به مهمانی آورده است. حالا اگر روی این رنگ‌ها طرح لبخندی و نوشته‌ای باشد: لبخند بزنید! حتمن اثر دوچندانی خواهد داشت.

خوب بپوشیم

پانویس‌ها:

[1] digiato.com

[2] forbes.com

[3] breakthetwitch.com

[4] motamem.org

 

منابع: Scientificamerican . Lifehack . Inc

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.