اورسایز بپوشیم یا نه؟

یادتون هست چند بار تیشرت یا پیرهن گشاد و اورسایز برادر، همسر یا پدرتون رو پوشیدین؟ دیدین بچه‌ها وقتی پیرهن بزرگ‌تر می‌پوشن چه‌قدر ناز و خوردنی می‌شن؟ اون موقع‌ها فکر می‌کردین این یه سبک و استایل پوششه که خیلی هم طرفدار داره؟ ضمن این‌که خیلی هم استایل راحت و با حالیه. بیاید چند تا از تریک‌ها و ترفندهای پوشیدن لباس و تی‌شرت اورسایز رو با هم بررسی کنیم. چون هنوز از مد نیوفتاده و خیلی وقتا قشنگ هم هست!

اورسایز یا گشاد تا چه حد؟

به نظر میاد هر چیزی که از زیبایی خارج نشه می‌‌تونه گزینه‌ی اورسایز باشه. اما دو نکته‌ی مهم وجود داره: یک این‌که باید بتونید لباس رو روی بدن کنترل کنید یعنی اگه قراره دست و پاگیر بشه پس اصل راحتی لباس اورسایز رو نقض کرده! دو این‌که لباس برای پوششه، به خصوص شلوار که باید یه جایی بایسته و اگر می‌افته یا مثل شنل گه گداری هست و نیست پس دیگه بهش استایل اورسایز نگیم چون یه چیز دیگه‌اس و یه اسم دیگه داره!

حتمن باید ست اور سایز پوشید؟

از حدود سال ۱۹۲۰ با رواج بگی استایل و مد شدن هودی و این جور لباس‌های گشاد، سبک اورسایز مد شد. گرچه ممکنه قبل از اون هم لب ساحل از این نوع پوشش وجود داشته ولی هیچ الزامی در مورد ست شدن شلوار و پیرهن یا تی‌شرت اورسایز با هم نبوده. شاید پیرهن و تی‌شرت اورسایز نقش شلوارک شما رو هم بازی کنه!

تیشرت اورسایز

چه وقتایی تیپ گشاد پوشی یا اورسایز بزنیم؟

برای مراسم و مهمونی‌های رسمی حتمن مناسب نیست. البته شاید جوامع کوچیکی از این قاعده مستثنی باشند. بستگی به آب و هوا و منطقه هم داره، معمولن لب ساحل و مهمونی‌های دورهمی خیلی مناسبه و در هوای گرم و مرطوب می‌تونه گزینه‌ی خوبی باشه. همیشه یه تی‌شرت نخی سبک می‌تونه حسابی خنک‌تون ‌کنه در حدی که احساس پرواز کنین! البته پوشیدن بافتنی و پالتوی اورسایز هم می‌تونه بیشتر گرمتون کنه و دستاتون رو توی آستین‌هاش قایم کنین تا گرم بشه. حتا می‌تونین پارتنرتون رو با پوشیدن تی‌شرت یا هودی‌اش سورپرایز کنین! اینم یه جور ابراز علاقه است دیگه!

از کجا باید خرید؟

هر جا، کافیه سایز خودتون رو بدونید و یکی دو سایز گشادتر بخرین. بعضی پیراهن‌ها و تی‌شرت‌ها برای پوشیدن اورسایز طراحی شدن و ممکنه از جلو یا پشت گره بخورن. لباس‌های کتان و نخی و لباس‌هایی که در حالت اور سایز حالت خوبی در تن داشته باشن. بعضی شلوارها، تیشرت‌ها و پیراهن‌ها برای فیت بودن و سایز پوشیدن طراحی شده و اور سایز پوشیدنشون شکلشون رو بد می‌کنه. مخصوصن اونایی که آهار و آستر دارن و چاپ های ضخیم روشون هست و یا در قسمت کمر برش دارن.

چه ست‌هایی رو می‌شه برای اور سایز فیت کرد؟

ما چند تا رو پیشنهاد می‌کنیم ولی در کل به سلیقه شما بستگی داره. میشه روی تیشرت فیت یه پیرهن گشاد پوشید و با شلوارک و کمربند ست کرد و دکمه هاش رو نبست. گاهی یه پیرهن یا تیشرت بلند می‌تونه جای همه لباس‌ها رو بگیره! می‌شه یه تی‌شرت بدون آستین گرفت، پایینش رو گره زد و با شلوار یا شلوارکِ فیت پوشید. پیرهن هاوایی با شلوار کتان، ست کردن پیرهن با تیشرت‌های رکابی و شلوار جین با پاچه های بالا زده، تیشرت‌های یقه هفت با طرح و رنگ‌های یونیک و ست کردن گردن بند و زیورآلات. هم می‌شه با کفش کژوال پوشید هم کتونی و هم بوت و صندل. فقط اگه صندل پوشیدین جوراب نپوشین! اگه دکمه یا کمربندی در کار نیست می‌تونین با یه بندِ بافت یا شال نخی یه جور کمربند براش بسازین.

 

خوشحال می‌شیم اگر تجربیات خودتون رو در کامنت سایت یا سوشال مدیا با ما و سایر دوستان به اشتراک بذارید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.