چگونه از تیشرت نگهداری کنیم

هشت ترفند در مورد مراقبت از لباس‌های نخی

پنبه در تهیه‌ی بیش‌تر لباس‌ها از انواع تیشرت‌ گرفته تا جوراب‌ها و حتا سایر منسوجات خانگی مانند ملحفه و روتختی، به دلیل دوام بسیار بالا و خوب، نقش به سزایی ایفا می‌کند. پارچه‌های نخی قابلیت تنفس دارند (فوق العاده مناسب برای مناطق گرم)، برای پوشیدن روزانه راحت هستند و امکان شسته شدن با انواع مواد شوینده و سفید کننده را دارند. با این حال، اگر با احتیاط از آن‌ها استفاده نکنید، پارچه‌ی نخی و پنبه‌ای بسیار مستعد چروک شدن است.

اما جای نگرانی نیست چون با آموزش چند ترفند ساده در خصوص نحوه مراقبت از پارچه‌های نخی، دیگر مشکلی با پارچه‌های نخی نخواهید داشت!

  1. لکه‌های لباس را پیش از شست و شو تمیز کنید.

ایجاد لکه بر روی لباس‌های پنبه‌ای به این دلیل که اغلب پوشیده می‌شوند، اجتناب ناپذیر است. بنابراین همیشه قبل از شستن لباس‌های نخی، آن‌ها را با دقت برای یافتن هرگونه لکه اسکن کنید و با پاک‌کننده‌های لکه بر و یا با استفاده از مواد شوینده مثل صابون آن‌ها را پاک کنید. برای این کار اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه ماده‌ی شوینده روی لباس بماند سپس آن را با آب سرد بشویید. اگر لکه تازه باشد شستن با آب سرد کفایت می‌کند. در نهایت، لباس خود را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

  1. به برچسب‌های روی لباس دقت کنید.

پیش از قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی، مطمئن شوید که لباس نخی شما قابل شستشو با ماشین لباسشویی است. برای این منظور نگاهی به برچسب لباس خود بیندازید و مطمئن شوید که برای لباس شما کدام شستشو مناسب‌تر است؟ شستشوی دستی یا ماشین لباسشویی؟ برچسب‌ها هم‌چنین نشان می‌دهند که آیا می‌توان یک لباس را در داخل ماشین خشک کرد یا خیر؟ و یا این‌که چگونه باید آن لباس را اتو کرد. از آن‌جایی که پنبه به دلیل ترکیب از الیاف، انواع مختلفی دارد، برچسب‌های لباس به عنوان یک راهنمای مهم برای حفظ کیفیت بالای لباس‌های پنبه‌ای شما عمل می‌کنند.

  1. مواد شوینده و نرم کننده‌ی پارچه

به طور کلی، هر نوع شوینده‌ای برای استفاده در لباس‌های نخی مناسب است. با این حال، اگر لباس‌های شما به شدت لکه‌دار هستند، استفاده از مواد شوینده‌ی سنگین برای هدف قرار دادن لکه‌های سخت، بهترین گزینه خواهد بود. از طرف دیگر، نرم کننده‌های پارچه هنگام شستن لباس‌های نخی ضرورتی ندارند و در صورت تمایل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد به ویژه اگر با لباس‌های نخی چروک مشکل دارید.

  1. دمای مناسب آب

برای لباس‌های نخی، استفاده از آب سرد و ولرم مشکلی ندارد. در برخی مواقع استفاده از آب گرم ممکن است باعث آب رفتن لباس شود.

  1. چرخه‌ی (تنظیم) شستشو

نکته مهم در مورد لباس‌های نخی این است که می‌توان آن‌ها را در هر چرخه‌ای شست. بنابراین اگر لباس‌های نخی خود را با لباس‌های دیگری می‌شویید که نیاز به تنظیم خاصی برای شستشو دارند، لازم نیست نگران آسیب دیدن لباس‌های نخی خود باشید. برای لباس‌هایی که گلدوزی‌های پیچیده یا گسترده دارند، قرار دادن آن‌ها در تنظیم شستشوی ملایم یا پایین‌ بهترین گزینه است.

تیشرت خاص

  1. زمان خشک کردن

حالا که لباس های شما شسته شده است، چگونه می‌توانید لباس‌های نخی را به درستی خشک کنید؟

همیشه از حالت خشک کن دوری کنید. هنگام خشک کردن لباس‌های نخی به خاطر داشته باشید که لباس‌های خود را بیش از حد خشک نکنید زیرا باعث چروکی بیش از حد می‌شود و ممکن است ناخوشایند به نظر برسند./کئ

  1. لباس های نخی خود را اتو کنید.

بعد از چروک شدن که ممکن است در فرآیند شستشو رخ داده باشد، اتو کردن لباس‌ها به ظاهری زیباتر و بدون چروک لباس‌ها کمک می‌کند. پنبه ماده‌ی بسیار محکمی است. بنابراین هنگام اتو کردن لباس‌ها دمای متوسط ​​تا بالا را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید که دمای خیلی زیاد ممکن است باعث سوختن الیاف سلولزی لباس‌های نخی شما ‌شود. هنگام اتو کردن، این کار را از قسمت داخلی لباس شروع کنید و سپس قسمت بیرونی تا لباس‌تان به شکل نو درآید!

  1. از تبدیل شدن لباس‌های خود به غذا جلوگیری کنید!

سوای پوشش، لباس شما می‌تواند غذای حشرات کوچک شود. اگر متوجه سوراخ های مشکوک کوچکی روی لباس خود شده‌اید، ممکن است لباس‌هایتان طعمه‌ی حشرات شده باشد!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.