تیشرت خدا با من است - ۴

تیشرت پوشیدن از کجا شروع شد؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تیشرت برای اولین بار در جنگ‌ بین کشورهای آمریکا و اسپانیا در سال ۱۸۹۸ تا ۱۹۱۳ به عنوان لباس‌های زیر یونیفرم در ارتش نیروی دریایی آمریکا پوشیده شدند. این تیشرت‌ها یقه گرد و سفید ساده که از جنس پنبه بودند.
به دلیل راحتی و خنکی، این نوع از لباس آستین کوتاه، سریع جای خود را میان کشاورزان، معدنچی‌ها و کارگران صنایع مختلف باز کرد و کم کم میان جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار شد.

تیشرت الوان

چرا اسمش تیشرت شد؟

جالب است بدانید که نام لباس آستین کوتاه به دلیل اینکه شبیه به حرف T انگیلیسی است، تی‌-شرت نامیده شد. در سال 1930 بود که کلمه‌ی تیشرت در فرهنگ لغت‌ها نیز به ثبت رسید و رسما اسمش عمومی شد.

مد شدن

اولین تیشرت

پوشیدن تی‌شرت توسط بازیگران سینما نیز تاثیر به‌سزایی در مد شدن آن داشت. در سال ۱۹۵۱ بازیگر سرشناس آمریکایی مارلون براندو با پوشیدن تیشرت در فیلم اتوبوسی به نام هوس باعث افزایش فروش چند برابری تیشرت میان جوان‌ها شد.

چاپ روی تیشرت

 

چاپ روی تیشرت

چاپ بر روی تیشرت برای اولین بار در سال ۱۹۴۲ بر روی پوستر اول مجله‌ای آمریکایی به نام مجله LIFE به نمایش گذاشته شد. این عکس مدل مردی بود که تیشرتی سفید با مطالبی چاپ شده بر روی آن بر تن داشت. همچنین از سال‌ ۱۹۶۰ تیشرت‌ها با استفاده از چاپ و نوشتن روی آن به عنوان نمادی برای اعتراضات استفاده می‌شد.

امروز tshirt به عنوان یکی از لباس‌های محبوب پوشیده می‌شود، و در طرح‌، مدل و رنگ‌های گوناگون در دسترس عموم است. کمپانی‌های بزرگ و مختلفی در جهت برندینگ از تیشرت استفاده می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.