اوریگامی روباه

برای محیط زیست دوباره مصرف کنیم!

می‌دانستید که در راستای حفظ محیط زیست از کاغذهای بسته‌بندی الوان می‌توانید دوباره استفاده کنید؟ البته از هر کاغذی می‌توانید! اما بسته‌بندی‌های الوان بدون چسب هستند و این امکان را بهتر فراهم می‌کنند که از آنها استفاده مجدد کنید. مثلا یک پیشنهاد می‌تواند این باشد که با آن اوریگامی بسازید! برای همین، چند راهنمای اوریگامی در بسته‌بندی‌های ما چاپ شده تا از آنها کمک بگیرید.
.
ما خیلی خوشحال می‌شویم که بتونیم محصول کار و خلاقیت شما را ببینیم، پس از آنها عکس بگیرید و برای ما بفرستید.
.
راستی چقدر درباره اوریگامی و تعلیمات باطنی مرتبط با اون می‌دانید؟

crane origami

اوریگامی درنا

boat origami

قایق

fox origami

روباه

پروژه الوان در جهت حفظ محیط زیست از طریق استفاده مجدد خلاق از کاغذهای بسته‌بندی

یا دوباره استفاده کنیم!

در جامعه مدرن امروزی که وقت، پول، انرژی و منابع مختلف، در بالاترین حد خود استفاده می‌شود گروه الوان دیزاین همواره سعی دارد که به نوبه خود برای حفظ محیط‌ زیست تلاش کند.

در این راستا تا کنون راهکارهایی از قبیل بکار نبردن پلاستیک در بسته بندی، استفاده از کاغذ بازیافتی در بسته‌بندی (بجای کاغذ دست اول)، حذف چسب از بسته‌بندی و استفاده خلاق از کاغذ بسته‌بندی محصولات خود، در عین جذاب بودن و داشتن بالاترین کیفیت، بکار بسته است.

حالا نوبت شماست:

استفاده مجدد از کاغذ بسته‌بندی محصولات الوان؛ «استفاده دوباره» یکی از موثرترین روش‌هایی است که شما می‌توانید در منابع طبیعی صرفه جویی کنید. از محیط زیست محافظت کنید و از هدر رفتن مقدار قابل توجهی انرژی جلوگیری کنید. وقتی ما از کاغذها (و هر چیز دیگری) استفاده مجدد می کنیم، نه تنها از همه منابع و انرژی که در تولید آنها صرف شده است بازده بیشتری کسب کرده‌ایم، بلکه می‌توانیم از تولید منابع و انرژی برای تولید مواردی که می‌توانند جایگزین آنها شوند، جلوگیری کنیم.

وقتی تولیدکنندگان محصولات خود را با بسته بندی کمتری تولید می‌کنند و یا به روشی در خدمت مصرف کننده قرار می‌دهند که امکان استفاده دوباره ان وجود داشته باشد، باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. این پس انداز اضافی می تواند به مصرف کننده منتقل شود و برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

از این رو الوان دیزاین در بسته‌های جدید خود، الگوهایی از اوریگامی (هنر کاغذ و تا)، در اختیار شما قرار داده است. شما به راحتی می‌توانید با کمک طرح‌هایی از چگونگی گام به گام ساخت اوریگامی، یک کاردستی زیبا و تزیینی داشته باشید. ساخت این کاردستی‌ها که ترکیبی از هنر و علم است در عین جذابیت و زیبایی، تمرین و ورزش خوبی برای مغز محسوب شده و به ما در حل مسائل پیچیده کمک می‌کند.


این اوریگامی‌ها به ما (و مخصوصا کودکان) شکیبایی و صبر، پایداری و پیگیری و خلاقیت را یاد می‌دهد. با ساختن اوریگامی و تاکردن‌های پی در پی کاغذ طبق الگو و نقشه، ما یاد می‌گیریم که تا پایان مراحل ساخت، صبور باشیم و کار را پیگیری کنیم و به طور عملی درک می‌کنیم که اشتباه کردن، فرایندی طبیعی در روند انجام کار است.

البته این صرفا یک پیشنهاد برای «استفاده دوباره» از کاغذ‌های بسته‌بندی الوان است، شما حتما راه‌های دیگری هم پیدا می‌کنید ;)

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.