سوئیشرت زمستانی «خداوند شبان من است»

متن کامل و مفهوم آیه خداوند شبان من است

متن کامل زبور ۲۳ از کتاب مزامیر حضرت داوود

«خداوند شبان من است، محتاج به هیچ چیز نخواهم بود. در مرتع‌های سبز مرا می‌خواباند، به سوی آبهای آرام هدایتم می‌کند و جان مرا تازه می‌سازد. او بخاطر نام پرشکوه خود مرا به راه راست هدایت می‌کند. حتی اگر از دره تاریک مرگ نیز عبور کنم نخواهم ترسید زیرا تو ای شبان من با من هستی. عصا و چوبدستی تو به من قوت می‌بخشد.»

 

به زبانی دیگر

شاید قابل توجه‌ترین نقطه توجه در این متن، توکل تمام و کمال حضرت داوود به خداوند باشد. به زبان دیگری این دعا می‌گوید من در مقابل تو هیچ چیز نمی‌دانم و هیچ قدرتی از خودم ندارم، اما اگر تو با من باشی، من دیگر به هیچ چیز دیگر احتیاجی نخواهم داشت. چون تو من را به بهترین مسیر زندگی راهنمایی می‌کنی و زندگی‌ام را نجات خواهی داد. در این صورت من از هیچ چیزی نخواهم ترسید و سر به اطاعت از هیچ خدای دیگری خم نخواهم کرد و بنده کسی و چیزی نخواهم شد. حتی اگر سختی‌ها و مشکلات زندگی و تهدیدها و ترس‌هایم در حد مرگ هم باشند، حتی اگر قرار باشند من را هزار بار شکنجه کنند و بکشند، باز هم نخواهم ترسید چون می‌دانم که تو با من هستی و بهترین را برای من می‌خواهی.

 

تشابه کتاب مقدس و قرآن

«خداوند شبان من است، محتاج به هیچ‌چیز نخواهم بود» یکی از آیات پرطرفدار و پرکاربرد در کتاب مزامیر است. به طور کلی به معنی هدایتگری، حفاظت و مراقبت خداوند برای مومنان خود است. این موضوع در میان مسیحیان، مسلمانان و یهودیان مورد توجه و تفسیر قرار گرفته است. همچنین این مفاهیم را در قرآن هم می‌توان در آیات مختلف بازیابی کرد. از جمله در سوره حمد آمده «تنها تو را عبادت و پرستش می‌كنیم و تنها از تو یاری می‌جوییم‌» و «ما را به راه راست هدایت فرما» که دقیقا درباره هدایتگری خداوند، اطاعت از فرامین او و بعد کمک گرفتن از خداوند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.